Ο Κώστας, η Κατερίνα, ο Νίκος και η Δήμητρα είναι μεσαία στελέχη στην επιχείρηση που εργάζονται. Πίεση και απαιτήσεις από πάνω, ανάγκες και παράπονα από κάτω. Κάθε μέρα στο στίβο της εργασίας τους, δίνουν πραγματικό αγώνα. Πρέπει να παίρνουν αποφάσεις, να οργανώνουν meetings (άλλοτε για ενημερώσεις και άλλοτε για επίλυση ζητημάτων), να επιλύουν συγκρούσεις, να δίνουν εντολές, να δέχονται εντολές, να οργανώνουν το χρόνο τόσο το δικό τους όσο και της ομάδας τους, να συντάσσουν αναφορές, να επικοινωνούν με εσωτερικούς και εξωτερικούς πελάτες και πολλά άλλα.
Όλα τα παραπάνω τα ασκούν εμπειρικά. Πόσο πράγματι θα τους βοηθούσε αν για όλα αυτά, που ως στελέχη καλούνται να διαχειριστούν, υπήρχαν βοηθητικά εργαλεία; Να μην ”ανακαλύπτουν τον τροχό” κάθε φορά και να μην νοιώθουν την ανασφάλεια για τον τρόπο που δουλεύουν.
Χαμένος χρόνος, απρόσμενες συγκρούσεις, ελλιπής επικοινωνία, συνθέτουν το καθημερινό εργασιακό περιβάλλον των μεσαίων μας στελεχών.
Μήπως η Κατερίνα περνά τη μέρα της δουλεύοντας πυρετωδώς και μετά αναρωτιέται γιατί δεν είχε τα επιθυμητά αποτελέσματα;
Αισθάνεται ο Κώστας την ανάγκη να γίνει περισσότερο οργανωμένος και πιο αποτελεσματικός;
Νοιώθει η Δήμητρα ότι οι άλλοι δεν την καταλαβαίνουν στο βαθμό που θα επιθυμούσε;
Αναρωτιούνται τα στελέχη μας με ποιο τρόπο θα μπορούσε να γίνουν οι συνεργάτες τους αυτοδιαχειριζόμενοι;
Διαπραγματεύονται διαρκώς και νοιώθουν ότι χρειάζονται εργαλεία για καλύτερα αποτελέσματα;
Δεν είναι ικανοποιημένοι από το κλίμα και την κουλτούρα μέσα στον εργασιακό τους χώρο;
Δεν είναι σίγουροι ποιος είναι ο κατάλληλος τρόπος για να διαχειριστούν μια σύγκρουση;
Αν έστω και λίγα από τα παραπάνω θέματα απασχολούν και τα δικά σας μεσαία στελέχη, είναι ώρα να αναρωτηθείτε για τον τρόπο που θα τα βοηθήσετε να αξιοποιήσουν με το βέλτιστο τρόπο τις επαγγελματικές ηγετικές δεξιότητες που ήδη διαθέτουν, αλλά και πως θα τις αναπτύξουν περαιτέρω.
Το εργαστήρι αυτό θα βοηθήσει τα μεσαία στελέχη με τη χρήση ενός μοντέλου ανάπτυξης πέντε επιπέδων να αναπτυχθούν βήμα βήμα και να κατακτήσουν βασικές δεξιότητες του management (στο πρόγραμμα τις ονομάζουμε επαγγελματικές ηγετικές συμπεριφορές).
Σκοπός του προγράμματος
Σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να σχεδιάσουν, πάνω σε ένα ρεαλιστικό και πρακτικό μοντέλο πέντε επιπέδων, την επαγγελματική τους ανάπτυξη. Με πρακτικά εργαλεία και τεχνικές για κάθε επίπεδο να αποκτήσουν ξεκάθαρη εικόνα που βρίσκονται σήμερα σε βασικές αλλά και προχωρημένες δεξιότητες και που πρέπει να φτάσουν ανάλογα με τη θέση τους.
Σε ποιους απευθύνεται;
Το πρόγραμμα απευθύνεται στα χαμηλά και μεσαία στελέχη της εταιρίας που εμπλέκονται με οποιονδήποτε τρόπο στην οργάνωση και συντονισμό ομάδων εργασίας (low-middle level management).
Στόχοι – θεματολογία του Προγράμματος
Πιο συγκεκριμένα, με τη λήξη του προγράμματος οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση:
1. να χρησιμοποιούν μοντέλα και εργαλεία οργάνωσης και διοίκησης για κάθε ένα επίπεδο επαγγελματικής ηγετικής συμπεριφοράς όπως παρακάτω:
1ο επίπεδο: Αυτός είναι ο “ηγέτης θέσης”
• Ο ρόλος του υπεύθυνου τμήματος
• προγραμματισμός και οργάνωση εργασίας,
• ανάθεση εργασίας, διεύθυνση και συντονισμός δραστηριοτήτων,
• έλεγχος και αξιολόγηση απόδοσης συνεργατών,
• οργάνωση και συντονισμό meetings απόδοσης.
2ο επίπεδο: Αυτός είναι ο ”ηγέτης σχέσης και επιρροής”.
• επίλυση διαφορών και συγκρούσεων,
• αποφυγή εμποδίων και φραγμάτων επικοινωνίας, ενεργητική ακρόαση,
• επικοινωνία με χρήση κατάλληλων ερωτήσεων,
• αντιμετώπιση κρίσιμων καταστάσεων στο χώρο εργασίας
• τύποι συμπεριφοράς για αποτελεσματική επικοινωνία, διαχείριση προβληματικών συμπεριφορών με συναισθηματική νοημοσύνη
3ο επίπεδο: Αυτός είναι ο ”ηγέτης απόδοσης και αποτελεσμάτων”.
• Διαχείριση απλών έργων,
• διαχείριση χρόνου με χρήση τεχνικών (τεχνική KANBAN, επείγον-σημαντικό)
• πλάνο προσωπικής ανάπτυξης,
• διαχείριση απόδοσης και ανάπτυξης ομάδας, ομαδικότητα
• μοντέλο 5 βημάτων και βασικές τεχνικές αποτελεσματικών διαπραγματεύσεων,
• προετοιμασία εισηγήσεων και προτάσεων στη διοίκηση για συνεχή βελτίωση διαδικασιών.
4ο επίπεδο: Αυτός είναι ο ”ηγέτης ανάπτυξης συνεργατών”.
• τεχνικές Coaching συνεργατών και διαχείρισης ατομικής απόδοσης,
• πολλαπλές νοημοσύνες,
• τεχνικές ατομικής παρακίνησης συνεργατών,
• καθοδήγηση υφισταμένων βάση του μοντέλου καταστασιακής ηγεσίας.
5ο επίπεδο: Αυτός είναι ο ”ηγέτης κορυφής”.
• Ανάπτυξη νέων στελεχών για κάλυψη θέσεων ευθύνης
• Αναγκαιότητα, τεχνικές και διαδικασία αλλαγής
2. Να διακρίνουν σε ποιο από τα παραπάνω επίπεδα βρίσκονται και να σχεδιάζουν πλάνο προσωπικής επαγγελματικής ανάπτυξης.
Μέθοδος κατάρτισης:
Τα προγράμματα υλοποιούνται μέσα σε ένα δομημένο πλαίσιο που έχει τη μορφή βιωματικού και πρακτικού εργαστηρίου (workshop):
- Κάθε συμμετέχων γνωρίζει καλύτερα τα δυνατά του σημεία και τα σημεία που επιδέχονται βελτίωσης μέσα από μια σειρά τεστ, ασκήσεων και παιχνίδια ρόλων
- Κάθε βήμα της θεωρίας αναπτύσσεται σύντομα και ακολουθούν άμεσα πρακτικές ασκήσεις από όλους