Σκοπός του προγράμματος
• Να βελτιώσουν οι συμμετέχοντες την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχουν προς τους πελάτες της εταιρείας
• Να εξοικειωθούν με τις διαδικασίες οργάνωσης, σχεδιασμού, υλοποίησης και αξιολόγησης της εκπαίδευσης
• Να γνωρίσουν και να εφαρμόσουν πρακτικά και άμεσα τα διεθνή standards της επαγγελματικής εκπαίδευσης
Ποιοι είναι οι στόχοι ;
Με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες να είναι σε θέση να :
• Γνωρίζουν και εφαρμόζουν μεθοδολογίες & τεχνικές της σύγχρονης επαγγελματικής εκπαίδευσης
• Eπικοινωνούν αποτελεσματικά με τους πελάτες στα πλαίσια του εκπαιδευτικού τους ρόλου
• Σχεδιάζουν και να υλοποιούν επιτυχημένες εισηγήσεις
• Kατανοούν την ψυχολογία μάθησης των εκπαιδευομένων και να αναγνωρίζουν τον τύπο συμπεριφοράς του καθενός(DISC model)
• Διενεργούν ουσιαστική Ανάλυση Εκπαιδευτικών Αναγκών εφαρμόζοντας κατάλληλα εργαλεία και τεχνικές
• Σχεδιάζουν αναλυτικό πλάνο μαθήματος και να θέτουν στόχους με βάση τις ανάγκες
• Αναγνωρίζουν τα στυλ μάθησης των εκπαιδευομένων προσαρμόζοντας κατάλληλα την εκπαίδευση
• Διαχειρίζονται δύσκολες καταστάσεις κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης
• Χειρίζονται τα βασικά εκπαιδευτικά μέσα ως συμπλήρωμα της εκπαίδευσης για βέλτιστα αποτελέσματα
• Εφαρμόζουν πρακτικούς τρόπους αυτο-αξιολόγησης για την βελτίωση αλλά και αξιολόγηση του αποτελέσματος της εκπαίδευσης
• Εφαρμόζουν στην πράξη όσα μαθαίνουν μέσα από τη διαδικασία της μικροδιδασκαλίας που βιντεοσκοπείται και στη συνέχεια παρέχεται ατομική συμβουλευτική για άμεση βελτίωση
Η ομάδα των εκπαιδευομένων
Η κάθε ομάδα εκπαιδευομένων αποτελείται από 6 έως 8 στελέχη, ώστε να υπάρχει ικανοποιητικός χρόνος για την πρακτική εξάσκηση του καθενός, την παρουσίαση του εκπαιδευτικού του σεναρίου, καθώς και για την ατομική συμβουλευτική.
Θεωρείται δεδομένο ότι το σενάριο στο οποίο θα κάνουν πρακτική εξάσκηση είναι σχετικό με το αντικείμενο της εκπαίδευση που διεξάγουν. Έτσι θα δοθεί έμφαση στα σημεία που αφορούν στην οργάνωση και κυρίως στην πρακτική και αποτελεσματική εκπαίδευση. Οι συμμετέχοντες μπορούν να έχουν διαφορετικές εμπειρίες και γνώσεις. Ο κάθε ένας θα εργάζεται πάνω στο ατομικό του σενάριο και έτσι η ανομοιογένεια δε θα είναι πρόβλημα, αντίθετα θα αποτελεί για τον καθένα ευκαιρία για δημιουργική συζήτηση και γνωριμία με τις διαδικασίες άλλων συνεργατών, ώστε να προάγεται η ομαδικότητα και η συνεργασία.
Μεθοδολογία
Είναι εργαστήριο (Workshop). Η φιλοσοφία μας είναι 'μαθαίνω πράττοντας και όχι ακούγοντας'. Ο κάθε εκπαιδευόμενος εργάζεται πάνω σε ατομικό εκπαιδευτικό σενάριο και αφού εξασκείται με case studies και πρακτικές ασκήσεις, εφαρμόζει άμεσα και πρακτικά τη μεθοδολογία που μαθαίνει με ολοκληρωμένο απτό αποτέλεσμα.
Πιο συγκεκριμένα οι τεχνικές που ακολουθούνται έχουν την εξής λογική:
• Πριν την έναρξη των προγραμμάτων θα υλοποιηθεί συνάντηση του εκπαιδευτή με ένα τουλάχιστον εκπαιδευόμενο από κάθε ομάδα για ανάλυση των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών αναγκών.
• Με την έναρξη του προγράμματος ο κάθε συμμετέχων επιλέγει με την καθοδήγηση του εισηγητή ένα ατομικό εκπαιδευτικό σενάριο (Training Scenario) σχετικό με τα θέματα που θα διδάξει.
• Στη συνέχεια αναλύεται σε βασικό επίπεδο και συζητείται ο κύκλος ανάπτυξης εκπαιδευτικών συστημάτων με βάση κυρίως τη θεωρία του ISD (Instructional System Development)
• Κατόπιν με πρακτικές ασκήσεις, case studies και συζήτηση αναλύονται τα στάδια της εκπαιδευτικής διαδικασίας (Ανάλυση Αναγκών, Σχεδιασμός, Υλοποίηση και Αξιολόγηση), όπως τα αντιμετωπίζει ο εκπαιδευτής.
• Τέλος, ο εκπαιδευόμενος παρακινείται να εφαρμόσει άμεσα στο δικό του σενάριο όσα μαθαίνει, επιτυγχάνοντας έτσι υψηλά μαθησιακά αποτελέσματα.
Note: “PMI”, “PMP”, and “PMBOK Guide” are registered marks of the Project Management